Een productverpakking die goed werkt


Een goede productverpakking lijkt soms makkelijk als je de vele verschillende vormen, stijlen en maten productverpakkingen ziet liggen in de winkel. Maar het is helemaal niet makkelijk. Uit onderzoek blijft dat een product verpakking zeer belangrijk is bij de beslissing die de klant neemt bij de koop van uw product. Studies wijzen uit dat 70% van de verkoopbeslissingen op het laatste moment genomen worden. Een goede en aantrekkelijk product verpakking is dan ook van groot belang. Want daar kijk de cosument naar op het moment dat hij beslist. De uiteindelijke aankoopbeslissing wordt in nog geen 5 seconden genomen. Dit maakt de aantrekkelijke en goed werkende productverpakking dus nog belangrijker. Hoe kan je er voor zorgen dat je een productverpakking maakt die werkt.

Wanneer werkt een productverpakking?

Daar is geen goed eenduidig antwoord op te geven. Wil een productverpakking succesvol zijn dan moet het de klant in 5 seconden kunnen overtuigen. De verpakking moet herkenbaar zijn, dat kan met een logo of herkenbare huisstijl. Ook kan het door het materiaal of de vorm bereikt worden. Op de verpakking kan belangrijke informatie over het product geplaatst worden. Daarnaast moet de verpakking het product beschermen en beter hanteerbaar en vervoerbaar maken. Je kunt daarnaast kiezen uit verschillende soorten verpakkingen. Je kunt een verpakking met logo hebben die staand of rechthoekig zijn. Daarnaast kunnen extra zoals sleeves, hangtags, inlays, bijsluiters of etiketten nog extra indruk en informatie aan je verpakking met logo meegeven. Door kleuren gebruiken die in het oog springen ,een afwijjkende vorm of pakkende tekst raak je de consument en zo heb je kans dat hij eerder jouw product verpakking pakt. Wil je succes maken met een productverpakking en zorgen dat jouw product het beste verkoopt, dan moet je zorgen voor een aantrekkelijk, visueel en orgineel ontwerp.