Vernieuwen is deze enige constante bij Peugeot


Peugeot bouwt al meer dan 120 jaar auto’s en is een van de oudste automerken ter wereld. Maar tijd voor stilzitten is er niet. Succesvolle introducties, een innovatieve rijervaring en de transitie naar elektrisch. Peugeot is volop in beweging.

De Geschiedenis

De geschiedenis van Peugeot begint in 1810 in een fabriek in Sous-Cratets waar staal wordt bewerkt. Peugeot maakt naam als fabrikant van gereedschappen.  In 1885 maakt Peugeot zijn introductie op markt voor vervoermiddelen. Armand Peugeot start met de bouw van rijwielen.  Het is vier jaar later als een driewieler stoommachine wordt gepresenteerd op de wereldtentoonstelling in Parijs.

De allereerste Peugeot auto wordt in 1890 geproduceerd. De Peugeot carrosserie maakt dan nog gebruik van een Daimler motor.

In 1891 komt de productie echt op gang. Het aantal modellen wordt al snel uitgebreid.

In 1910 wordt de Peugeot fabriek van Sochaux bij Montbéliard gebouwd. Deze fabriek bestaat nog steeds en wordt gezien als de bakermat van Peugeot. 

Na de Tweede Wereldoorlog gaat het snel. Peugeot maakt naam met de bouw van luxe personenauto’s als de 203, 403, 404 en 504. Na de 504 heeft Peugeot zich met modellen als de 604, 305, 505 steeds verder ontwikkeld.

Het grote commerciële succes start met de introductie van de 205. Deze compacte hatchback is een waar succes. Hierna gaat Peugeot zich meer focussen op de snelgroeiende markt van kleinere auto’s.

Succesvolle introducties

Peugeot timmert de afgelopen jaren hard aan de weg met het upgraden van haar modellen. De upgrades resulteerden in het winnen van vele prijzen, waaronder drie Car Of The Year-titels. De vernieuwde 208, 2008, 3009 en 508 zijn allemaal makkelijk te herkennen als Peugeot door de consistent doorgevoerde designtaal.

i-Cockpit

Om bestuurders nog meer rijgenot te bieden, is PEUGEOT enkele jaren geleden een nieuwe rijomgeving gaan ontwikkelen. Dit heeft geleid tot een innovatief interieurconcept: de PEUGEOT i-Cockpit. De nieuwe PEUGEOT i-Cockpit  is innovatief in vele opzichten.

De i-Cockpit is een optelsom van infotainment, entertainment en connectivity. De I-Cockpit bestaat uit:

  • Een compact stuur met een afgeplatte bovenkant. Hierdoor kun je als bestuurder makkelijk over het stuur heen kijken naar de getoonde informatie. Doordat de armen dichter bij elkaar zijn, worden de stuurbewegingen kleiner, sneller en soepeler.
  • Een head-up instrumentenpaneel toont bijna alle informatie, waaronder een bijna full-screen navigatie. Rijden wordt veiliger doordat je je ogen niet van de weg hoeft te halen om naar je navigatie te kijken.
  • Via een groot centraal geplaatst touchscreen is het multimediasysteem, de navigatie en rijhulpsystemen te bedienen.
  • Via verchroomde toetsen op de middenconsole kan de bestuurder snel keuzes maken.

 Elektrische Peugeot

De energietransitie en emissievrije mobiliteit staan bij Peugeot centraal in de strategie voor een duurzame toekomst. Peugeot heeft grootste plannen met elektrisch rijden. De eerste volledig elektrische modellen die leverbaar zijn in Nederland zijn de 208 en de 2008.

Peugeot heeft ervoor gekozen om elektrische versies van modellen uit te brengen in plaats van modellen die alleen maar leverbaar zijn met een elektrische aandrijving. 

De elektrische Peugeots verhogen het rijplezier doordat ze stiller zijn en trilling arm. Dit geeft een gevoel van rust. Ook heel prettig is dat het de auto meteen het volle vermogen kan leveren als het gaspedaal wordt ingedrukt. Wegrijden bij het stoplicht of het snel even inhalen van een andere auto gaat razendsnel.

Een ander voordeel is natuurlijk de milieubelasting. De auto stoot zelf geen CO2 uit. De uiteindelijke milieubelasting is afhankelijk van de manier waarop de gebruikte elektriciteit is opgewekt.

Nieuw logo

Peugeot heeft sinds kort een nieuw logo. De brullende leeuw is aangepast. Het nieuwe merklogo is de elfde variant van de Leeuw sinds 1850. Met het nieuwe logo wil Peugeot zich profileren als krachtig en instinctief. Volgens Peugeot brult de leeuw in het embleem “nu luider dan ooit tevoren.” Dit past bij de innovatie ambities die hand in hand gaan met de klimatologische revolutie die de autowereld in zijn greep houdt.

De designers die lange tijd aan het nieuwe logo hebben gewerkt hebben uitgebreid in de geschiedenisboeken van Peugeot gekeken. Het nieuwe logo is geïnspireerd op het logo uit de jaren zestig. Peugeot gebruikte dit acht jaar. Twee jaar korter dan het bestaande beeldmerk. 

Nieuwe 308

Het nieuwe Peugeot-logo zal prominent sieren op toekomstige Peugeot-modellen. Als eerste op de nieuwe 308. De lancering van de 308 staat voor deze zomer gepland. Hij wordt leverbaar als vijfdeurs hatchback en als station wagon (SW).  Hij gebruikt dezelfde technische basis als de onlangs gepresenteerde DS 4. Ook de nieuwe Opel Astra gaat er gebruik van maken.

Populaire Peugeot Modellen

Peugeot is populair. Er is een Peugeot voor iedereen. Van een compacte stadsauto tot een luxueuze sedan.

Ook in Private Lease is Peugeot ongekend populair. De drie populairste Peugeot Private Lease Modellen zijn op dit moment de 108, 208 en 2008. Hiervan zijn de 208 en 2008 ook leverbaar in een volledig elektriasche versie.

108

Compact en comfortabel, dat is waar de Peugeot 108 voor staat. Met ruimte voor vier personen is het een ideale auto voor in de stad. Peugeot 108 Private Lease behoort tot de voordeligste manieren om auto te rijden.

208

Er wordt steeds vaker gekozen voor Peugeot 208 Private Lease. Het is dan ook een prettige auto. Hij is sportief en uitgerust met een revolutionair dashboard. Ook als je aan de lange kant bent is er voldoende ruimte om te zitten.

2008

Peugeot 2008 Private Lease is een voordelige manier om in een nieuwe 2008 te rijden. De 2008 kenmerkt zich door zijn hoogwaardige afwerking. Zowel binnen als buiten. De 2008 is een uitstekende cross- over voor een aantrekkelijke leaseprijs.

https://leaseauto.nl/private-lease/peugeot/