Germontis
Image default
Aanbiedingen

Drie redenen waarom online winkelen in populariteit blijft stijgen

Drie redenen waarom online winkelen in populariteit blijft stijgen

Er wordt het laatste jaar niet minder maar alleen maar meer omzet gedraaid bij de online webshops. Mensen bestellen meer producten online dan ooit tevoren. Waar het begon met af en toe een broek of trui kopen bestellen mensen nu hun gehele garderobe online. Ook zie je dat de online supermarkten ook een steeds groter aandeel krijgen in de huidige economie. Wat maakt nu dat mensen het fijner vinden om hun producten online te bestellen dan in de winkel? In dit blogartikel geven we je drie redenen voor de exponentiële groei van het aantal online bestellingen.

Enorme winst in tijdFysiek winkelen kost tijd, veel meer tijd dan we zouden willen. Vooral nu de mogelijkheid er is om alles online te bestellen is het voor veel mensen veel makkelijker om van de mogelijkheid gebruik te maken. Het aanbod is eenvoudig en gemakkelijk op één plaats te vinden en we hoeven er niet een hele vrije dag voor uit te trekken om alle winkels in de winkelstraat af te struinen op zoek naar dat perfecte T-shirt of de goede kleur broek. Daarnaast is het een enorm voordeel dat de webshops 24 uur per dag geopend zijn. Dit maakt het makkelijk om ’s avonds na je werk op de bank nog even op zoek te gaan naar een nieuwe voorraad mannen ondergoed of dat nieuwe paar sneakers die je al zolang wilt te bestellen.

Aanbiedingen en advertenties worden steeds gerichter

De advertenties en aanbiedingen worden door het gebruik van cookies en de ontwikkeling van het internet steeds specifieker. Doordat alles wat je doet op internet wordt bijgehouden door cookies kunnen advertentie-specialisten beter inschatten waar jij als klant behoefte aan hebt. Hierdoor zul je steeds vaker gerichte aanbiedingen tegenkomen die maken dat je een item tóch online besteld.

 

Achteraf betalenDoordat je nu bij het grootste deel van de winkels ook achteraf kunt betalen nemen webshops het grootste nadeel bij de consument weg. Namelijk dat je de producten niet in het echt kunt zien/ruiken/voelen/passen voordat je het koopt. Doordat je pas hoeft te betalen nadat je het product ontvangen hebt voelt het niet langer alsof je al een commitment aangaat en maken mensen nog sneller een online aankoop. 

 

 

 

Gerelateerde artikelen

HSV TMP: Specialist in kunststof spuitgieten

Taart per post

Mogelijkheden die een Sodastream biedt