Germontis
Image default
Management

Operations and management

Bedrijfsbeheer houdt in dat input wordt omgezet in efficiënte outputs om de gewenste resultaten te bereiken. Met andere woorden, het heeft tot doel de winst te verbeteren door klantentevredenheid te bereiken. Dit wordt gedaan door te voldoen aan de eisen van de klant en door de managementdoelstellingen van de organisatie te verwezenlijken. Operations management is dan ook een breed terrein en kan betrekking hebben op product- en procesontwerpen, fabrieksindelingen, materiaalbeheer, onderhoud, kwaliteitscontrole, productieplanning en -controle, enz.

 

Het besturingssysteem is het centrale punt van elk bedrijfsvoeringsbeheer. Het is het ontwerp om processen en operaties voor het gebruik van middelen uit te werken. Het zet de beschikbare inputs zoals kapitaal, arbeid, grondstoffen

en informatie om de gewenste output effectief te creëren. De creatie van goederen of diensten impliceert vele transformatieprocessen zoals opslag, vervoer, snijden, enz. 

 

Zoals de naam al doet vermoeden, is een typische operations manager verantwoordelijk voor het beheer van het totale operations proces. Deze managers houden dan ook toezicht op activiteiten in verband met het ontwerpen van producten en processen, het plannen van het bereiken van doelstellingen, het controleren van middelen en activiteiten, en het verbeteren van de productiviteit. Zij moeten ook indirect samenwerken met managers van andere functionele gebieden van de organisatie, zoals productie, marketing, financiën, boekhouding

human resources, enz. Daarom geeft de rol van een operations manager op zich al aan hoe belangrijk operations management is.

 

De verschillende functies van operations management worden hieronder opgesomd:

 

#1 – Voorspelling

Forecasting is een poging om de toekomst te voorspellen met behulp van systematische analyse en wetenschappelijke methoden. Het is een essentieel onderdeel van operations management omdat het de beheersbare en oncontroleerbare factoren beoordeelt en voorspellingen doet voor de organisatie. Het kan ook bepalingen of suggesties inhouden om met die voorspelde scenario’s om te gaan. 

 

#2 – Capaciteitsplanning

Capaciteit meet de snelheid van de productiecapaciteit van een faciliteit. Eén van de belangrijkste verantwoordelijkheden van operations management is het bepalen van het soort en de hoeveelheid capaciteit die nodig is en de tijd waarin die geproduceerd moet worden. Dit omvat het beoordelen van de huidige capaciteit van de faciliteit, het voorspellen van toekomstige behoeften, het identificeren en analyseren van mogelijke middelen om aan die behoeften te voldoen, het evalueren van alternatieve middelen, en het selecteren van de beste onder hen.

 

#3 – Vestigingsplaats

Het is belangrijk om een locatie van de centrale te bepalen die een maximale operationele efficiëntie kan garanderen. Bijvoorbeeld, een kolencentrale is het best gelegen nabij een waterbron met de beschikbaarheid van kolen in de buurt; het zorgt voor efficiëntie, kostenbeheersing

en winst

. Maar de keuze van faciliteiten is gebaseerd op de gemakkelijke en regelmatige aanvoer van arbeid, hulpbronnen en grondstoffen. Factoren zoals de nabijheid van de markt, de beschikbaarheid van elektriciteit, transportfaciliteiten, geschiktheid van het klimaat en overheidsvoorschriften worden ook in overweging genomen. Een ideale locatie draagt bij aan een soepele werking van een organisatie, het tegenovergestelde zal de groei belemmeren.

 

#4 – Lay-out

Een goede lay-out van de fabriek voorziet in de plaatsing van machines, apparatuur, nutsvoorzieningen, serviceruimten, opslagruimten en andere faciliteiten. Bovendien zorgt het voor een veilige werkruimte, onderhoudsgemak, naleving van de vereisten en efficiëntie op lange termijn met minimale investeringen.

 

#5 – Integratie van activiteiten

Een succesvolle uitvoering van de activiteiten van een organisatie omvat een hartelijke en efficiënte workflow tussen verschillende afdelingen zoals verkoop, productie en boekhouding. Het Operations management systeem zorgt voor de toewijzing van financiële middelen voor aankopen van de boekhoudafdeling, de ontvangst van producten van de productieafdeling, het laten aankomen van het product bij de verkoopafdeling, en de effectieve levering van goederen of diensten van de klantenserviceafdeling. Bovendien zorgt het voor een ononderbroken functioneren van de organisatie door middel van communicatie over en weer, voortdurende coördinatie en feedback.

 

 


 

business management 

vacatures

auto verkopen

 

https://www.newbusinessmanagement.com/