Een marketeer moet, of beter gezegd: het product en de doelgroep begrijpen, alles weten van sociale netwerken en deze kunnen beheren, contextuele advertenties kunnen opzetten en teksten kunnen aanpassen voor SEO, websites vanaf het begin maken, inclusief ontwerp voor hen. En ook om merchandising te begrijpen en kennis te hebben van verkooptechnieken, want hij is het die scripts voor het personeel zal schrijven. Is het al grappig? Niet voor mij. Omdat ik dergelijke kwalificatie-eisen voor een marketeer consequent zie wanneer ik audits uitvoer als onderdeel van marketingadvies. Daarom zal ik in dit artikel de vraag beantwoorden: wie is deze marketeer? En waarom is het dwaas te denken dat een marketeer manna uit de hemel is? Zoals je al hebt begrepen, sta ik nogal sceptisch tegenover de wens van de eigenaren om een persoon uit de serie “Ik kan alles doen” te vinden voor de rol van marketeer. Dit doet me sterk denken aan de wens om een adjunct-directeur te vinden die de eigenaar zal lossen, de klok rond voor hem zal werken, maar zijn salaris zal niet hoger zijn dan 30 duizend euro per maand. De situatie bij de marketeer is ongeveer hetzelfde. Dezelfde plaatsvervangend algemeen directeur, alleen niet voor bedrijfsprocessen, maar voor marketing. Maar in werkelijkheid zal het zo niet werken. Het beroep van marketeer verscheen aan het einde van de 19e eeuw in Amerika, toen de economie zich daar actief begon te ontwikkelen en de zogenaamde “middenklasse” werd gevormd, waarvoor verschillende goederen in grote hoeveelheden werden geproduceerd. Voor de massamarketing van deze producten gingen ze op zoek naar mensen die een dergelijke verantwoordelijkheid op zich konden nemen. Zo ontstond het beroep van marketeer. Maar zoals ze in Letland zeggen: “Dit is niet helemaal waar”. Als we het hebben over een min of meer serieuze aanpak en de eerste competente marketeer, dan loopt Japan voorop. Het was tenslotte daar in 1690 dat de heer Mitsui zijn winkel opende, waarvan het assortiment werd gepresenteerd op basis van de vraag van de consument. Bovendien gaf de heer Mitsui garantie op zijn goederen en breidde hij het assortiment met benijdenswaardige regelmaat uit, op basis van de wensen en onderzoeken van kopers. Idealiter zouden de functies van een marketeer in een vrij eenvoudige reeks acties moeten zijn:
U kunt deze hele lijst vanuit een andere invalshoek uitbreiden, het zal voor veel ondernemers begrijpelijker zijn en, nog belangrijker, redelijker vanuit zakelijk oogpunt. Maar ik waarschuw je meteen, dit zijn geen andere acties, dit zijn dezelfde, simpel gezegd in andere woorden:
En zelfs daarna stop ik niet, en maak ik een U-bocht van enkele tientallen graden. Om u een extra kijk te geven op de essentie van het werk van een marketeer. Maar dit is hetzelfde als hierboven geschreven, alleen in het formaat van 6 vragen:
Het hele geheim van het tot leven brengen van marketingactie is tweeledig. Bovendien zijn ze alleen bekend en waargenomen door grote bedrijven vanwege de beschikbaarheid van kansen. Kleine bedrijven hebben hun eigen waarheid, en het is dit dat hen ervan weerhoudt de felbegeerde resultaten te behalen, en niet te zeggen dat alle marketeers dieven en oplichters zijn. Compleet complex Deze paragraaf is eenvoudig voort te bouwen op wat je al hebt gelezen. Maar ik neem dit nog steeds apart, omdat het uit ervaring de eerste keer moeilijk te leren is. Marketing gaat namelijk niet alleen over het aantrekken van klanten. En dit trekt niet eens klanten en een paar andere taken aan om het bedrijf te verbeteren. Marketing is een complex werk, waarbij aan elke site een evenredige tijd wordt toegewezen. Het heeft geen zin om klanten aan te trekken als je een slechte positionering hebt of geen interne marketing. Om het nog scherper te zeggen, je hebt geen marketeer nodig om klanten aan te trekken. Het zal zichzelf niet rechtvaardigen, aangezien er eng gerichte specialisten zijn voor de belangrijkste advertentiekanalen. De handen van iemand anders Bijna alles wat hierboven is geschreven, zou de marketeer met andermans handen moeten doen. Natuurlijk coördineert en controleert hij het werk. Maar hij zou zelf niet in staat moeten zijn om precieze acties te ondernemen, zoals het opzetten van gerichte advertenties. Als hij zich in één ding begint te specialiseren, dan is dit niet langer een simpele marketeer, maar een smal gefocuste marketeer, zoals een trade marketeer. En het is niet dat het zo goed is. Om één professionele opzet van CRM-systemen te leren, moet u meer dan een jaar training en ervaring investeren. Dit geldt voor ontwerp, programmering en aanpassing van de meeste advertentiekanalen. Al deze functies en details kunnen eenvoudigweg niet fysiek worden bestudeerd door een gewone marketeer, zelfs als hij dat echt wil. Vooral alles verandert te dynamisch. KORT OVER HET HOOFD Een marketeer is niet zomaar een specifiek persoon. Dit is meer een afbeelding die is samengesteld uit verschillende puzzelstukjes. Hier hebben we kennis van marketing, hier hebben we ook een analytische mindset, hier voegen we kennis toe van internetmarketing en strategieontwikkeling. De lijst gaat maar door. Daarom is de moderne marketeer een beroep dat voortdurend moet worden geleerd en gedaan. Zeker als we het hebben over de internetomgeving, alles ontwikkelt zich daarin zo snel dat we ons op een gegeven moment bij ons bureau realiseerden dat we zonder een team van verschillende specialisten al lang achterop zouden zijn gelopen op de markt.
https://www.webdeveloper.today/2022/01/elastic-searchphaseexecutionexception.html |
https://webdevelopmentapp.com/nl/development.html |
