Waar moet je op letten bij online adverteren?Online adverteren biedt ontzettend veel mogelijkheden voor je business. Je kunt er veel nieuwe bezoekers op je website mee verkrijgen. Maar ook het aantal conversies kan flink omhoog schieten als je de juiste advertenties gebruikt. Echter: online adverteren is niet een klusje dat je zonder voorbereiding zo even klaart. Je schudt niet eventjes binnen een paar minuten een strategie uit je mouw. Daarvoor moet je echt de tijd nemen. Adverteren kost geld en het zou zonde zijn om geld te verspillen aan ads die geen rendabele resultaten opleveren. De kracht van online adverteren ligt daarom ook in jouw kennis van de ontvangende partij. Adverteer vanuit de doelgroepHopelijk heb je goed voor ogen wie je doelgroep is. Welke mensen wil jij aanspreken met je advertenties? Het kan zelfs zijn dat je meerdere advertenties hebt en dat elke advertentie een andere doelgroep aanspreekt. Ook dit moet je goed bijhouden. Hoe specifieker een advertentie is gericht op een bepaalde doelgroep, hoe beter deze zal werken. Mensen doen namelijk vaak aankopen op basis van meerwaarde. Hebben zij het gevoel dat jouw product of dienst een oplossing biedt voor hun probleem of dat deze hun wensen en behoeften vervult? Dan zullen zij sneller een aankoop doen dan wanneer de advertentie op de massa is gericht en dus niet specifieke oplossingen biedt. Zorg dat je weet wat de kenmerken van de kanalen zijnVergeet ook niet te onderzoeken op welke kanalen je doelgroep aanwezig is. Denk bijvoorbeeld aan social media, maar ook aan je eigen website of aan e-mail. Al deze kanalen gebruiken de content op een andere manier. Daarbij is de doelgroep die hierop zit ook verschillend van elkaar. Het voldoet dus niet om één reclame-uiting te maken en die op alle kanalen in te zetten. Je moet je advertentie toespitsen op de kenmerken van het betreffende kanaal. Resultaten bijhouden is cruciaalHet is belangrijk om te zien hoe jouw campagne scoort. Dit kun je online doen met behulp van verschillende tools. Je kunt inzien hoe vaak jouw advertenties worden bekeken, of er op geklikt wordt en zo ja hoeveel. Deze gegevens helpen jou om te beslissen of je nog meer moeite in deze advertentie stopt of dat je besluit om deze niet door te laten gaan. Zo bespaar je geld en houd je tijd over voor campagnes die wel gaan werken. Voor de beste resultaten vraag je bij het online adverteren om hulp bij de specialist. |
https://www.omcbase.nl/online-adverteren/ |