Germontis
Image default
Sport

Veilig steppen doe je zo

Met een gerust hart op de step: zo simpel kan het zijn!

De meeste mensen willen graag fit blijven. Dit doen ze door simpelweg goed op hun voeding te letten en een strak voedingspatroon aan te houden. Daarnaast sporten ze vaak ook nog eens zo’n drie keer in de week. Dit zorgt ervoor dat je een strak lichaam krijgt. Een paar kilootjes eraf, dat zorgt ervoor dat je je zelfverzekerd voelt. Dit ga je vervolgens dan ook uitstralen. Je zit gewoon beter in je vel en dat is voor de buitenwereld duidelijk zichtbaar. Je ogen sprankelen weer en je bent gewoon veel vrolijker. Zo’n positieve mindset, dat is zeker een handige tool. Niks krijgt jou er meer onder. Sporten is dus goed voor je lichaam en geest.

Echter vinden de meeste mensen fitness echt een vreselijk saaie activiteit om te doen. Fitness is gewoon heel saai, je ziet weinig van je omgeving omdat je dit binnen dient te doen. Een manier om op een leuke manier te sporten is door te steppen. Met steppen verbrandt je veel meer calorieën dan je van tevoren denkt. Bovendien train je meerdere spiergroepen tegelijk. Jouw spieren worden dus een stuk steviger dankzij een gezellig potje steppen. Steppen is dus goed voor je mentale en fysieke gesteldheid. Maar, op wat voor manier zorg jij dat je step heel blijft en je veilig op pad kunt? Lees het hieronder!

Tips om veilig te kunnen steppen: zo ga jij die kilometers wel maken!

Als je stept, wil je niet vallen of op een andere manier een ongeluk maken. Het is dus handig om van tevoren research te doen hoe jij veilig van A naar B kunt steppen. Hieronder hebben wij de belangrijkste tips om een rijtje gezet, zodat jij voortaan veilig op je plek van bestemming aankomt!

Zorg voor voldoende afwisseling

De meeste mensen die steppen hebben een favoriet been waar ze mee afzetten. Desondanks is het belangrijk om eens in de zoveel tijd je benen met elkaar af te wisselen. Het is handig om dit rond de 10 passen te doen, maar dit hangt ook af van je uithoudingsvermogen en jouw totale steptijd. Het is goed om in je oren te knopen dat het been waarmee je afzet niet het been is dat de meeste calorieën verbrandt. Veel mensen denk dat echter wel, maar dit is dus niet correct. Het been dat op de plank blijft staan, zal veel eerder verzuren en verkrampen dan het andere been. Zorg ervoor dat je genoeg energie overhoudt om met beide benen te kunnen steppen! Het begin is vaak lastig, het afwisselen gaat dan nog wat moeizaam en geforceerd, maar na verloop van tijd ben je hier helemaal aan gewend en ga je als de brandweer!

Stel de hoogte van de plank af naar jouw lengte

Als je een step koopt, controleer dan altijd de stabiliteit en hoogte van plank. Je kan de plank aanpassen naar jouw lengte. Als je de goede afstelling gevonden hebt, merk dat het steppen gelijk veel soepeler gaat. Experimenteer erop los en zoek uit wat de perfecte hoogte is voor jouw benen. De meeste mensen vinden het het prettigst als de plank zo laag mogelijk afgesteld staat, omdat je dan minder hoog je eigen gewicht hoeft te tillen. Dit kan echter voor iedereen anders zijn, dus step een aantal keer heen en weer en kom tot jouw persoonlijke conclusie!

En, heb jij ook zo’n zin gekregen om op je step te springen en eropuit te gaan? Dankzij bovenstaande tips weet jij hoe je veilig kunt steppen. Doe er dus vooral je voordeel mee. Je zal nooit meer schade rijden of een ongeluk meemaken, want bovenstaande tips bereiden je ontzettend goed voor op dit soort situaties of voorkomen dit soort situaties zelfs. Jij kan weer onbezorgd op pad met jouw favoriete step! Veel plezier!

https://www.stepsonline.nl/

Gerelateerde artikelen

Karpervissen op een zachte bodem

Kies de halterschijven 28mm

Een hometrainer kopen voor in uw woning