Last van een tennisarm?


Kwelling is een van de belangrijkste eigenschappen van een tennisarm. Deze kwelling is aan de buitenkant van de elleboog, waar de spieren die helpen bij het verbreden van de pols en vingers samenkomen met de bovenarm. De lijdensweg is vooral ernstig tijdens oefeningen, bijvoorbeeld een sleutel in het slot omdraaien, een hand schudden, een fors voorwerp optillen, schroeven en een materiaal uitwringen. Tennisarm is een vreselijke toestand. Ondanks het feit dat de toestand vaak helemaal alleen verdwijnt, kunnen patiënten een hele tijd gekweld worden.

Kwelling van de tennisarm

De kwelling kan soms wel achttien maanden aanhouden. Op het moment dat rust in combinatie met middelen weinig effect heeft, is fysiotherapie een goed alternatief. De behandeling kan worden gebruikt voor contact in de buurt en het strekken van de strekbanden. Bovendien is er een breed scala aan steunen, elleboogsteunen en banden beschikbaar die kunnen helpen. De impact van deze maatregelen is per persistent verschillend. Stop de ontwikkelingen die extra pijn veroorzaken.

Doe er iets aan

Dus hier doet de standaard van “gewoon doorgaan en het zal consequent voorbijgaan” hier niet toe. Behandel uw protest redelijk en zorg er bijgevolg voor dat u probeert het gewicht te verminderen tijdens dagelijkse oefeningen voor een ideale herstelmaatregel. Begin direct met verschillende uitbreidingsoefeningen. De fundamentele rekoefening is om uw elleboog volledig uit te zetten en de hand met de andere hand vast te houden en de handpalm naar de onderarm te trekken. U kunt met de volledige arm iets meer draaien om een ​​rek naar buiten van de elleboog / onderarm te voelen. Houd het stuk 10 seconden vast en herhaal dit in ieder geval meerdere keren.

Activiteiten voor de tennisarm 

De activiteit kan een paar keer per dag worden gespeeld. Het is van cruciaal belang om eerst goed te analyseren of het echt een tennisarm is. Om dit te doen, kunt u uw onderarm op de tafel leggen, met de handpalm naar beneden. Met je andere hand zet je momenteel tegengewicht op de achterkant van je hand. Probeer bij de arm die op de tafel ligt, uw hand van de tafel op te tillen, tegen de obstructie van uw andere hand in. In het geval dat u een ernstige pijn of pijnlijke steek in de elleboog / onderarm ervaart, heeft u het einde van de tennisarm bevestigd.